lauantaina, lokakuuta 04, 2008

Kriikunapiirakka


Tein tänä vuonna
ensimmäistä kertaa kriikunoista hillotyyppistä säilykettä ja olen miettinyt että mihin sitä sitten käyttäisi.

Ainakin tässä piirakassa hillo(ke?) on ihan hyvää (muokkasin punaviinimarjapiirakan ohjeesta):

Pohja:
75 g margariinia
3/4 dl sokeria
1 muna
2,5 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta

Päälle:
n. pilttipurkillinen kriikunahillo(ketta)
1 muna
3/4 dl sokeria

Sekoita margariini ja sokeri kulhossa keskenään pohjaa varten. Lisää joukkoon muna ja sekoita. Sekoita leivinjauhe vehnäjauhoihin ja lisää sitten koko jauhoseos taikinaan. Sekoita taikina tasaiseksi ja levitä voidellun piirakkavuoan pohjalle ja reunoille.

Levitä hillo pohjan päälle tasaisesti. Vatkaa kulhossa keskenään muna ja sokeri ja levitä hillon päälle. Paista uunissa 175C n. 30 min. Tarjoa vaniljajätskin tai vaniljakastikkeen kera.


Ilmeisesti oli ihan hyvää (tein vielä vaniljakreemijauheesta kastikkeen) kun tämän verran oli jäljellä kuvaa ottaessa. Jos joku kysyy niin mä en syönyt neljää palaa. Urp.

1 kommentti:

Tuula Myllymäki kirjoitti...

Ai kauheeta nyt nolottaa :D..Mä kutsun sitä leiaamiseksi kun en osaa sitä oikein lausuu...Onneksi osaan sentään selittää mitä se tarkoittaa,mutta nyt sitten tiiän miten se oikeeoppisesti lausutaankin.Kiitos :)Ekat kisat on heti kun minä uskallan lähtee..Hirvee kisajännittäminen.Ja pitäisi päästä jonkun oppiin eka.Olen nyt yksin vaan treenaillut joten ei ole kukaan ollut katsomassa ns.perän,lähinnä mun..Alkeiset meille veti kasavattaja Tarja..Sen jälkeen en oo ryhmässä ollut.Konkarimöllit oli toiveena,mutta perjantai on mulle ihan mahdoton päivä.Kiitos kehuista.Emmi on luonnonlahjakkuus.Se on mahdollistanut tuon kaiken :)